Recent Searches
Clear

Curacao Complete Island Tour

star-4.528 Reviews
|
Willemstad, Curaçao
Curacao Complete Island Tour
Likely to Sell OutLikely to Sell Out

Select Date and Travelers

Number of travelers
1 Adult2 Adults3 Adults4 Adults5 Adults6 Adults7 Adults8 Adults9 Adults10 Adults11 Adults12 Adults13 Adults14 Adults15 Adults
Free cancellation
Up to 24 hours in advance. Learn more
Loading available options...


icon6 hours  (Approx.)
Hotel pickup offered
Mobile ticket
iconOffered in: English and 1 more

Overview

Spend the day exploring the full island of Curacao with a guide. Stop at top landmarks such as Fort Nassau, the Curacao Liquor Factory, the Kura Hulanda Village, and the Salt Ponds of Jan Kok. Learn about the island's culture, environment, and history through your guide's commentary. Check out Knip Beach and the Boka Tabla Cave at Shete Boca National Park.
  • Comprehensive round-island tour of Curacao
  • Get an overview of the island's history, culture, and environment through guided commentary
  • Hit all the highlights of the island in a single day
  • Scenic views and photo ops
  • Pickup and drop-off at Willemstad hotels
Saved to wishlist!
Local guide
Hotel pickup and drop-off
Alcoholic Beverages
All Fees and Taxes
Lunch
This operator has two meet-up options available. You can either meet at the departure point below or select a location for pick-up.
Renaissance Wind Creek Curacao Resort , #1 Baden Powellweg, Willemstad, Curaçao

WE PICK UP AT ALMOST ALL MAJOR HOTELS OR APARTMENTS. If you come to us with your own car, we will pick up up at the lobby of the Renaissance Hotel.

Hmm...we can’t seem to find this place. Please check the spelling, or choose another location.

9:00 AM

After booking, the operator will contact you about pickup time.

This activity will end right where it started.WE PICK UP AT ALMOST ALL MAJOR HOTELS OR APARTMENTS. FOR CRUISE PASSENGERS: Cruise Passenger Meeting Instructions There are two cruise terminals, the lager cruise terminal is called MEGAPIER and the other terminal is the MATHEYWERF / MOTETWERF. MEGAPIER When your ship is docked at The Megapier (outside the bay), walk THE MAIN gate of the terminal; this MAIN GATE is a short walk from the ship, where also vehicles are leaving the dock. The meeting point is few minutes walking from the main gate. Once you are outside the main gate you continue walking to the renaissance hotel, this is the colorful building with two blue towers. Take a left before the building and before crossing the road to the starbucks you take a right, BETWEEN THE TWO BLUE TOWERS. You will now enter the entrance road of the hotel. Please wait outside, in front of the hotel lobby/casino entrance. The driver/guide will be here at the time on the voucher. The staff of Yellow Adventures will be wearing a yellow polo shirt MATHEYWERF / MOTETWERF In case your ship is docked at the Matheywerf / Motetwerf (inside the bay), the pickup location will be just outside the barrier (security booth). The driver/guide will be here at the time on the voucher. The staff of Yellow Adventures will be wearing a yellow polo shirt
  • Confirmation will be received within 48 hours of booking, subject to availability
  • Not wheelchair accessible
  • Most travelers can participate
  • This tour/activity will have a maximum of 20 travelers
  • OPERATED BY Yellow Tourism Solutions
You can cancel up to 24 hours in advance of the experience for a full refund.
  • For a full refund, you must cancel at least 24 hours before the experience’s start time.
  • If you cancel less than 24 hours before the experience’s start time, the amount you paid will not be refunded.
  • Any changes made less than 24 hours before the experience’s start time will not be accepted.
  • Cut-off times are based on the experience’s local time.
  • This experience requires a minimum number of travelers. If it’s canceled because the minimum isn’t met, you’ll be offered a different date/experience or a full refund.

Learn more about cancellations.


Traveler Photos

See More
See More

Reviews

4.5
star-4.5
28 Reviews
3 stars
0

Reviews by Viator travelers

Showing 1-10 of 28 reviews
star-2
Curacao deserves better...
Stephanie_B
, Oct 2021
I spent 4 days in Curacao in August and decided to book this tour to see the island. The tour was an honest waste of money unfortunately and I wouldn’t recommend it. The most anticipated stop was the Curacao liquor distillery and my group and I were disappointed to find out that the distillery was closed during the tour 👎 fyi dont book on the weekend. Customer service through viator was great however and that’s about it.
1 traveler found this review helpful
star-5
Great!
Patricia_D
, Jun 2021
Our tour guide is very personable and knowledgeable. We learned so much about the island from him. I highly recommend this tour
icon Response from Host , Jul 2021
Hi Pat, Happy you enjoyed the tour so much... Mark
star-5
Amazing and Informative Tour
TERRANCE_C
, May 2021
Hands down one of the best toys we've been on. The guide Mike was VERY knowledgeable and informative. He gave us a history lesson about the island that you wouldn't find in books and also showed us places that were a lil off tour and relatively new to the island. We would HIGHLY recommend him. P.S.,he very fluent in English it you're looking for an English guide.
icon Response from Host , May 2021
Hi, happy to read you enjoyed the tour so much. With best regards, Mark de Hoo
star-5
Good experience, good overview of the island
Pirkko_S
, Mar 2020
Mike was a really good guide with a lot of information presented in a nice way. Also the island was covered pretty well. There could have been some photo shops even in Willemstad.
star-5
Amazing Experience
Tristan_K
, Mar 2020
This was a great tour and we got to see everything that Curacao had to offer. Our tour guide Mike was awesome very knowledgable and took us to all the great sights. I would go back again.
star-5
Great Tour and Great Guide
Bernadette_S
, Feb 2020
The tour was great and the tour Guide, Mike, was friendly and very knowledgeable. I would highly recommend this tour,
star-1
Nasty man left us at pickup!
connieh_h
, Feb 2020
yes we were late to pick up but I emailed we would be late. Since my 91 mom was going on tour I expected a private and more flexible situation. When I called the man to ask what to do he was extremely nasty on the phone and did not offer us any help. Do not book with this company if you want a kind and gentle experience!
icon Response from Host , Mar 2020
Dear Connie, I am very sorry you had a negative experience. I have to be frank and inform you that we offered you a lot of help to make this tour a succes. We offered flexibility to get you mother on the tour and arrange timing for the ScootMobile to be brought back. You did however did not show up and we had the driver (and all the other guests waiting for 20 minutes). You then send us a message that 'you just got up' and would be late. You then called us at 9.41 demanding a pick up and stating you were not at the pick up at 0850 because you 'don't understand military time'. Again, we always try to be flexible to our guests and have a great service, but we cannot offer any of this if a guest is still in bed and try to play games to get his or her way. I am very sorry but we do have a responsibility to our other guests as well. With best regards, Mark de Hoo Operations Director Yellow Tourism Solutions N.V. Tour Operator / M.C.I / Group Handling / Tourism Transport / Team Building / Events & Services / Cruise Operator / Vacation marketing / Tour info Center Network / 24/7 Call Center / Hosting / Ground Handling
1 traveler found this review helpful
star-4
This was a nice tour. We got to see...
Steven_A
, Feb 2018
This was a nice tour. We got to see a lot of the island if only briefly at each stop. But, we were trying to get a sense for the island and we did. There is a lot of driving time but we covered a lot of ground. Personally, I was not a big fan of the restaurant we stopped at for lunch. Food was pretty simple and basic think sandwiches, just OK. Gorgeous beaches but just to look at on this trip and the north shore with its crashing waves was awesome.
star-1
This was an incomplete tour of...
Mira S
, Jan 2018
This was an incomplete tour of Curaçao with a lazy impatient young Dutch guide who knew less than some of us who read a few pages about the island prior to this trip. Dont waste your time and money. There are better tours on offer with fantastic local guides who wholeheartedly want to introduce their island to you
1 traveler found this review helpful
star-4
Great tour but I would add some extra...
ANNE-LAURE M
, Apr 2017
Great tour but I would add some extra time to visit the city center.
1 traveler found this review helpful

Compare Similar Experiences

Current
Curacao Complete Island Tour
Likely to Sell Out
Curacao Complete Island Tour

star-4.528

6 hours

Free Cancellation

From
$65.65

star-4.514

7 hours

Free Cancellation

From
$56.42

star-00

4 hours

Free Cancellation

From
$86.75

star-51

N/A

Free Cancellation

From
$50.00

star-532

3 hours

Free Cancellation

From
$70.00

star-00

1 hour

Free Cancellation

From
$40.00

star-00

30 minutes

Free Cancellation

From
$258.28

Explore Similar Things to Do